ぼそtumblr
Search ▾Archive Theme ▾
malformalady:

A cat’s tongue has special features called “papillae”. The papillae are small hair-like growths that point towards the back of the mouth. These slightly hooked growths are very strong because they are made of keratin, the same component you can find in human fingernails. The papillae are not only used for self-grooming, but also holding food and hunting. Along with strong jaws, the papillae help felines hold their prey tight. In the wild, these miniature teeth help lick the meat off a bone so there are no leftovers. Moreover, there is a special papillae type at the tip of the tongue and along its sides. These papillae have large taste buds. Thanks to them, cats have a keener sense of taste than dogs.

malformalady:

A cat’s tongue has special features called “papillae”. The papillae are small hair-like growths that point towards the back of the mouth. These slightly hooked growths are very strong because they are made of keratin, the same component you can find in human fingernails. The papillae are not only used for self-grooming, but also holding food and hunting. Along with strong jaws, the papillae help felines hold their prey tight. In the wild, these miniature teeth help lick the meat off a bone so there are no leftovers. Moreover, there is a special papillae type at the tip of the tongue and along its sides. These papillae have large taste buds. Thanks to them, cats have a keener sense of taste than dogs.

(via necotower)

otsune:

もう1つ、I/O報告会で端折った話を。 Gregのセッションの中で出てきたIngressのエピソード。 (これも東京会場では懇親会で話しましたが) …

絵を見てわかるように、西海岸はかなり広いエリアが緑(Enlightened)に支配されているものの、ちょっと中に入った、ラスベガスの北西部に少し大きめに青(Resistance)が取ってるエリアがあるのがわかる。

ところが、このResistanceのエリア、実際は何もなくて、ただただ荒涼とした砂漠があるばかり。電波塔はない。電波が来てないのに、支配してる。

Niantic Labは「さすがにこれ不正じゃね?」と思い、調査をしてみたら…。
これはまったく不正でもなんでもなく、ルールに則った行動だったらしい。

何をしたかというと、このエリアのResistance達が数千ドル出して電波塔をレンタルし、このあたりにあるモニュメントかなんかのポータルを申請して支配。支配した後は直ちに電波塔を下ろして返却したため、同じことしないかぎりはずっとキープできるというリアルハック。

さすがアメリカ人やることが大胆だわー

otsune:

もう1つ、I/O報告会で端折った話を。 Gregのセッションの中で出てきたIngressのエピソード。 (これも東京会場では懇親会で話しましたが) …

絵を見てわかるように、西海岸はかなり広いエリアが緑(Enlightened)に支配されているものの、ちょっと中に入った、ラスベガスの北西部に少し大きめに青(Resistance)が取ってるエリアがあるのがわかる。

ところが、このResistanceのエリア、実際は何もなくて、ただただ荒涼とした砂漠があるばかり。電波塔はない。電波が来てないのに、支配してる。

Niantic Labは「さすがにこれ不正じゃね?」と思い、調査をしてみたら…。 これはまったく不正でもなんでもなく、ルールに則った行動だったらしい。

何をしたかというと、このエリアのResistance達が数千ドル出して電波塔をレンタルし、このあたりにあるモニュメントかなんかのポータルを申請して支配。支配した後は直ちに電波塔を下ろして返却したため、同じことしないかぎりはずっとキープできるというリアルハック。

さすがアメリカ人やることが大胆だわー

"アニメが犯罪の原因にならないと怒り狂っている方。全くそのとおりで、激しく同意するから、例えば在日が犯罪を犯したとき「これだから在日は」とかアホみたいなことを書かないでくれ。お兄さんとの約束だよ。"

- Twitter / hokuman_hailaer (via katoyuu)

(via otsune)

89cats:

7z by -Stargazer- on Flickr.

89cats:

7z by -Stargazer- on Flickr.

(via 778)